Öğrenci Kulüpleri


MUN (Model United Nations) KULÜBÜ
Model Birleşmiş Milletler (MUN), insan haklarınının gelişimini teşvik etmeyi amaçlayan Birleşmiş Milletler Örgütü konferanslarının simülasyonu niteliğindedir. Model Birleşmiş Milletler çerçevesinde, öğrenciler temsil ettikleri ülkelerin sözcülüklerini üstlenerek, Büyükelçi, Dış İşleri Bakanı, delege rollerini oynarlar. Klüp öğretmenlerinin (MUN danışmanları) eşliğinde katılımcılar, münazaralara hazırlanarak ve ülkeler hakkında araştırmalar yaparak, uluslararası sorunlara çözümler bulmak zorundadırlar.

İNGİLİZCE DRAMA KULUBÜ
Kulübümüzün amacı, eğitimde drama tekniğinin kullanımıyla tiyatro disiplinini birleştirerek sosyal alanda çocukların kendilerini ifade edebilecekleri altyapıyı hazırlamaktır. Kulübümüzü diğer drama kulüplerinden ayıran özelliği ise kulüp faaliyetlerimizin İngilizce olmasıdır. Yani öğrencilerimiz hem kişisel iletişim becerilerini hem de İngilizcelerini geliştirerek keyifli vakit geçirir ve öğrenirler. Kulüp çalışmaları sırasında öğrencilerimizin rol becerileri desteklenir.
Was kann man (nicht) tun?( Ne yapılabilir(-maz)? ) K
Kulübümüzde öğrencilerimiz her hafta yaşama dair yeni bir Problem verilir. “Bu probleme nasıl çözüm getirilir?” sorusuna,  rol oyunları,  sözlü ve yazılı anlatımla çözüm yolları bulmaları istenir.    Bu kulübümüzde öğrencilerimizin Almanca dil edinimlerini kullanarak  güncel, kendi yaş gruplarına uygun sorunlara karşı çözüm odaklı çalışmalar sürdürebilmeleri ve birlikte hareket edebilmeleri hedeflenmektedir.


MÜZECİLİK VE GÖRSEL SANATLAR KULÜBÜ
Geçmiş ve gelecek arasında en güçlü köprüdür sanat. Bugünü anlamaya çalışan öğrencilerimiz sanatın çeşitli dönemlerini incelerler. Müze ve sergi gezileri yaparak sanatı yerinde incelerler. Sanatçılarla söyleşi ve sohbetler yaparak estetik bilinç yolculuklarını aydınlatırlar.

ZUMBA KULÜBÜ
Öğrenciler, doğal enerjilerini estetik bir biçimde dışa vurmanın en güzel yolu olan dansta temel kural ve temel adımları müzik eşliğinde çalışarak okul tören ve programlarına performanslarıyla katılır. Mayısın son haftası düzenlenen Sanat haftasında büyük gösterilerini dans severlerle buluştururlar.


HİNT DANSLARI KULÜBÜ
Öğrenciler Hint dansları kulübünde, Doğunun köklü ve renkli kültürü olan Hindistan’ın tüm dünyanın ilgisini çeken danslarını öğrenirler. Hint müziğinin ritmi ile yüz, mimik, el, kol ve ayak hareketleriyle ruhun ve bedenin bütünleşme şeklidir. Sağ ve sol beynimizi aynı anda çalıştıran tek dans türüne sahiptir. Mudralarla ( el işaretleri ) şekillenen bu dans aynı zamanda vücut sağlığı, disiplini ve sabrı öğretir.

TİYATRO KULÜBÜ
Ortaokul Tiyatro kulübünde öğrenciler profesyonel çalışma disiplini edinirler; bedenlerini ve seslerini doğru kullanma becerisi kazanırlar; empati yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler; grup bilincini, paylaşmayı, ortak ürün çıkarmayı ve sosyalleşmeyi öğrenirler. Sanat haftasında en az 3 oyun sahneleyerek çalışmalarını sanatsever izleyiciyle buluşturmanın gururunu yaşarlar.

PİYANO KULÜBÜ
Piyano kulübümüzde öğrencilerimiz doğru tutuş,sağ ve sol el koordinasyonu ve repertuar ana başlıkları olmak üzere 3 ayrı yönde çalışmalarını birebir gerçekleştirmektedirler. Seviyelerine uygun olarak seçilen teknik çalışmalar,etütler ve eserler konusunda öğrencilerimiz tüm çalışmalarını yıl boyunca devam ettirirken seçtikleri eserler üzerinde hem dönemine uygun yorumlama hem de doğru çalışma teknkleri konusunda bilgilendirirlirler. Hem solo hemde 4 el yapacakları çalışmaları sene sonunda sahne performansı olarak sergileme şansı bulurlar.

GİTAR KULÜBÜ
Gitar kulübü öğrencilerimiz tüm enstruman kulüplerimizde olduğu gibi çalışmalarını öğretmenimizle beraber birebir gerçekleştiriler. Sağ el,sol el,iki el koordinasyonu ve ritim konularında kendilerini geliştirme şansı bulan öğrencilerimiz hem solo,duet,trio ve quartet toplulupu şeklinde çalışmlarını yaparlar ve sahnede performanlarını sergilerler. Dünya müzik tarihinin önemli eserlerini çalışma şansı yakaladıkları bu kulüp derslerinde hem enstrumanlarında kendilerini ilerletmiş olurlar hem de müzik tarihine yönelik önemli bir repertuar olusturmus olurlar.

BASKETBOL
Öğrencilerimizin takım/grup hedefleri doğrultusunda arkadaşları ile iş birliği yapması, aldığı sorumlulukları yerine getirebilmesi, basketbol ile ilgili hareket becerilerini sergileyebilmesi (pozisyon bilgisi, top hâkimiyeti gibi…) basketbol branşı ile ilgili temel stratejileri ve taktikleri açıklayabilmesi gibi branşla ilgili bilgileri kazanması amaçlanır.

FUTBOL
Öğrencilerimize futbolun temel teknikleriyle birlikte taktik bilgisini, temel ve birleşik hareket becerileri öğretilmektir.  Ayrıca öğrencilere futbol kulübünde sorumluluk alma ve sosyal ilişkilerini geliştirme fırsatı tanınır.

VOLEYBOL
Öğrencilerimizin takım/grup hedefleri doğrultusunda arkadaşları ile iş birliği yapması, aldığı sorumlulukları yerine getirebilmesi, voleybol ile ilgili hareket becerilerini sergileyebilmesi (servis atmak, smaç vurmak, manşet almak gibi ) voleybol branşı ile ilgili temel stratejileri ve taktikleri açıklayabilmesi gibi branşla ilgili bilgileri kazanması amaçlanır.

MASA TENİSİ
Masa tenisi derslerinde çocuklarımıza malzeme ve alanlarını, branşa ait oyun kurallarını, raket tutuş, vücut duruş pozisyonu ve vuruşları öğretmenin yanı sıra spor etiği, spor ahlakı ve spor sevgisini aşılıyoruz. Okulumuzdaki uygun alan ve malzemeler ile yaş grubuna uygun eğlenerek öğrenme anlayışı ile eğitim veriyoruz. Öğrencilere müsabaka ve yarışma ruhu, rekabet, rakibe saygı gibi
konuları öğretmeyi, kazanma ve kaybetme duygularını olumlu bir şekilde yaşayabilmelerini öğrenmelerini hedefliyoruz.

FIRST LEGO League KULÜBÜ
First Lego League kulübu özgüven sahibi, sorgulayan, takım halinde toplumsal sorunlara çözümler üretebilen bir gençlik yetişmesi niyetiyle dünyada  80 ülkede yapılan FIRST LEGO League (FLL) etkinliğini okulumuzdaki kulüp ayağıdır.   FLL etkinliği; tematik, bilimsel, süreç ve takım çalışması odaklıdır.
Turnuvalara katılacak 10 kişiden oluşan takımımız, dönem boyunca çalışıp; robot tasarlayıp, program yazıyor, araştırmalar sonucu özgün çözümler üretiyor, teatral sunumlar yapıyor, süreç içinde kazan-kazan tavırları içselleştirerek, kullanıyor ve yayıyor.

ÇEVRE KORUMA  VE  GEZİ  İNCELEME KULÜBÜ
 Çevre Koruma ve  Gezi İnceleme  Kulübü’nün amacı: Öğrencilerimizin çevre konusundaki farkındalıklarını  ve çevreye karşı sorumluluk duygularını artırmak, öğrencilerimizin  öncelikle  yakın  çevrelerini tanıyarak , ülkemizi  ve  ortak  mirasa  konu  olan  pek çok  turistik  değeri fark etmelerini  sağlamaktır.
 Kulübümüz, sene boyunca  şehir içi ve şehir dışı eğitici geziler düzenleyerek ,çevre konulu proje çalışmaları yapmaktadır. Geri dönüşümün önemini kavratmak amacıyla  atık maddelerden  öğrencilerimiz  farklı ürünler ortaya koymakta ve  yapılan  çalışmalar  sergilenmektedir.  “Nasıl tohum ekerim? Endemik bitki ne demek? Ağaçları nasıl tanıyabiliriz?”vb. etkinliklerle öğrencilerimizin doğayla anlamlı bir bağ kurmaları amaçlanmaktadır.

YARATICI YAZARLIK
Kulübümüzde öğrencilerimizin,
Okuma alışkanlığı kazanarak edebiyat zevki geliştirmelerine katkıda bulunmak,
Yaşamlarının bütününde ve eğitimlerinin her alanında doğru düşünme ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmek,
Kazanımlar ve etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek,
 Türk dilinin kurallarını benimseyerek dilimizi doğru ve etkili şekilde kullanma alışkanlığı kazanmalarını sağlamak,
 Söyleşi ve atölye çalışmalarıyla öğrencilerin yazarlarla iletişim kurmaları sağlamak amaçlanmaktadır.

Bu amaçlar doğrultusunda,
Haiku, şekilli şiirler, karmakarışık öyküler, sebepler ve sonuçlar etkinliği ,“ değişen nesneler” çalışması” etkinliği , “duygulu çizgiler, duygulu sözcükler, duygulu anlar” etkinliği ve daha pek çok etkinlik kullanılmaktadır.